2013. június 21., péntek

Rules

 

     Az elmúlt napokban több olyan szabállyal is találkoztunk, ami európai szemmel kicsit furcsának vagy túlzásnak tűnhet. Pozitív viszont, hogy ezek a fura szabályok a gyerekek védelmét szolgálják.
    Az egyikkel ezek közül a supermarketben találkoztunk, ahol fincsi joghurtokat lehetett kóstolni. Naivan odaküldtem Nórit, hogy nyugodtan vegyen egyet, de a hölgy, aki kóstoltatott, kedvesen elutasította. Végül én is odamentem, és nagyon udvariasan elmagyarázta a nő, hogy csak és kizárólag az én kezembe adhatja a joghurtot (gyerekébe nem), és én adhatom oda csak Nórinak, ha kóstolni akar.  Nekem kicsit túl óvatosnak tűnt ez az eljárás, de ez itt így szokás.
    Az általános iskolában  szigorú előírások vannak az öltözködéssel kapcsolatban. Az egyenruha az alap, de még a zokni és hajgumi színe valamint hossza is meg van szabva. Pólót csak betűrve lehet hordani, sőt a pulcsit derékra vagy nyakba kötni szigorúan tilos. Gondolom balesetveszélyesnek tartják.
    Ami viszont nagyon szimpatikus, hogy az iskolai szabályzatban hosszasan részletezik, hogy nem csúfolhatják egymást a gyerekek, és tisztelni kell mindenkit . Tehát már kisiskolás korban komolyan veszik az egymás iránti tiszteletre nevelést. Még az is tiltott, hogy egymást lefényképezzék a gyerekek, és nekem is egy külön engedélyt kellett aláírnom, hogy az iskola dolgozói fotót készíthessenek gyerkőceimről. Sőt még ahhoz is az engedélyemet kérték, hogy a suliban használhassák az internetet a gyerekek. 
      Összefoglalva úgy tűnik, hogy itt egy kicsit másképp működnek a dolgok mint otthon. De ez tetszik így nekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése